Refleksion over dag #1


Det er lidt svært at reflektere over dagen, da meget tid er brugt på teknik og snakke med mine nye gruppemedlemmer.

Tilbage står mit grundlæggende dilemma i forhold til modulets dagsorden. Et pres for oven for at omfavne de digitale værktøjer, når jeg selv er kritisk i forhold til brugen af dem.

- De digitale værktøjer skal bruges i det omfang hvor det giver mening.

- Mange rammer omkring digitale værktøjer kommer udefra. Dels ønsker fra oven dvs. ledelsen som ønsker at presse brugen af værktøjer i gennem. Samtidigt med at sparerunder fjerner tiden til at implementere dem.

 - Det må ikke blive en spareøvelse. Jeg arbejder en del med instruktionsvideoer, ikke mindst i forhold til grundforløb 2, hvor jeg pt. har 32 elever. Dette sparer mig en del i forhold til eleverne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

1. vejledning

  For at tage et blik tilbage på mit praktikum notat og opsummere den udfordring jeg har stillet mig selv   Udfordring ”At afklare for...