Strøtanker om Teknisk Designer uddannelsen

- Vores studerende har en relativ høj alder. På grundforløb 2 dette semester er den 28 år. Der er stor spredning i aldersfordelingen. Der er både mange unge og mange ældre. For de helt unge kan det være et problem; når man er 17-18 år, er der langt op til 28 år. Jeg har haft tanker om at lave et specielt netværk/samarbejdsgruppe specielt for de helt unge.

- Eleverne har ofte meget erhvervserfaring bag sig. Deres computer-/internet kompetencer er nødvendigvis ikke specielt høje hvad angår de tørre programmer, f.eks. Excel, eller søgning af informationer på nettet.

- Antallet af studerende af anden etnisk herkomst end dansk er relativt stort. Dette kan give sproglige vanskeligheder, da de ikke kender til teknisk dansk. Det er skolen eller lærerne ikke klædt på til at støtte op omkring.

- De studerende sidder meget alene med opgaverne. Vi vil gerne give dem så meget rutine med programmerne som muligt, og det får de bedst ved at side alene med opgaven. Hvis de arbejder i grupper kan svage elever nemt gemme sig.

- Da uddannelsen handler om teknisk tegning/-modellering bruger vi rigtig meget tid forancomputeren. I mine timer hvor jeg underviser i Revit, har vi egentligt brug for nogle timer væk fra computeren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

1. vejledning

  For at tage et blik tilbage på mit praktikum notat og opsummere den udfordring jeg har stillet mig selv   Udfordring ”At afklare for...